2. juli 2024

Strålende resultater for Oppegård Golfklubb i Norgesmesterskapet

Oppegård Golfklubb hadde en imponerende oppvisning i helgens norgesmesterskap i golf, som ble holdt på Oslo Golfklubb. Vi ender med topp 7 i alle klasser, en medalje, og mange gode prestasjoner.

På herresiden leverte Rune Bøkeid fantastisk golf. Han avsluttet mesterskapet med en imponerende runde på 67 slag og sikret seg en strålende 5. plass. Theodor Billington Takman spilte også bra golf gjennom alle fire rundene og endte på +2, noe som gav ham en delt 15. plass. Marius Jørnsson Gundersen var den siste som klarte cuten og kjempet godt, men en litt utfordrende tredje runde førte til at han endte på +15 og en delt 44. plass. Selv om Oliver Ulmo, Sondre Storli Jensen, og Jakob Rochman Nilsson ikke klarte cuten, viste de til tider godt spill på Bogstad.

På damesiden leverte Henriette Stranda jevne og solide runder, noe som resulterte i en flott 7. plass med en totalscore på +16. Hennes stabile spill gjennom mesterskapet blir dermed belønnet med en veldig god plassering.

I klassen for funksjonshemmede spillere kom Andreas Anisdahl Jonson med en glimrende prestasjon. Han sikret en medalje til Oppegård Golfklubb ved å avslutte sin siste runde med 87 slag, noe som gav ham en imponerende 3. plass. Andreas sin innsats er en inspirasjon og viser at hardt arbeid og dedikasjon gir resultater.

Oppegård Golfklubb er utrolig stolt av alle spillerne som deltok i norgesmesterskapet. Vi gratulerer med gode prestasjoner, og ser frem til flere mesterskap i fremtiden. En strålende helg for golfen i Oppegård.

Foto: Benjamin A. Ward/Norsk Golf