15. juli 2024

Informasjon til deg som skal på VTG

Praktisk informasjon Veien til golf

Kurset gir en praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter grunnleggende teknikk, regler, sikkerhet og opptreden på banen. Gjennom spill på banen får du oppleve golfen i sitt rette element. Etter kurset kan du melde deg inn i golfklubben og spille så mye du vil. Klubben har ulike tilbud for at du skal komme videre med både trening, spill og sosiale aktiviteter.

VTG er delt i to deler, hvorav del 1 er e-læring og del 2 er et praktisk kurs på golfklubben. Under finner du mer informasjon om e-læringskurset.

Veien til golf e-læring

VTG e-læring er første steg på veien til å bli golfspiller. For å ta kurset må du logge deg på Min idrett, som er idrettens felles medlemssystem. Har du ikke profil fra tidligere, må dette opprettes første gang du logger inn.

NIF e-læring

Digitalt materiale

Underveis i kurset kommer vi til å benytte lommeguiden, treningskortet, og kursheftet.

Kursheftet

Lommeguiden

Trenigskortet

Utstyr

Det er mulighet for å låne noen køller til kurset. Hvis du ønsker dette, gir du beskjed i forkant til joachim@opgk.no.

Velkommen på kurs! 🙂