12. mars 2024

Banestatus 12.03.24

Greenene ser veldig bra ut. De er alle fri for is og snø.
Vi har dekket greenene med duker for å beskytte dem mot kulden.

Skiforeningen er godt i gang med å tynne ut skiløypene både på rangen og på banen.
Vi har hatt en god dialog med skiforeningen for å få en så smidig overgang som mulig fra ski- til golfsesongen.

Prosjektet med å forbedre dreneringen på hull 4 og hull 14 regner vi med å være ferdige med før vi åpner banen.
På hull 4 er det gravd en bred kanal med sand. Fairwayen vil dreneres inn i denne kanalen ved hjelp av et system som heter Hydrowick.
Hydrowick er laget av glassfiber og rustfritt perforert stålrør.
Dreneringsmetoden er basert på et hevert-system.
Det er en litt dyrere form for drenering, men andre baner vi har snakket med har god erfaring med systemet.
Skulle det vise seg å bli vellykket hos oss vil vi se på mulighetene til å utbedre flere av problemområdene på banen.

Alle sikkerhetsnettene rundt på banen vil også bli byttet ut.

Noen nye benker og ballvaskere er også bestilt. 😀