13. desember 2023

Baneoppdatering 13.12.23

Selv om det gjenstår mye vinter før vi er klare for ny golfsesong, så var Gavin svært fornøyd med hvordan greenene så ut før snøen kom.
Vi har startet med å forbedre dreneringen på hull 4.
Her har vi på venstre side av fairway gravd opp en bred grøft som skal fylles med sand.
Vi har planer om å gjøre tilsvarende på hull 5.

Når det gjelder bekken og dammen mellom hull 9 og 18 har det dessverre vist seg å bli veldig mye mer komplisert enn først antatt.
Det som startet som en enkel søknad til kommunen har nå endt opp hos klima- og miljødepartementet.
De mistenker at avrenning fra alunskiferdepoet på Taralderud har forurenset dammene og bekken.
Det var forrige uke et møte med kommunen for å få hjelp til den videre prosessen.
Det var et positivt møte og vi vil sammen med skiforeningen fortsette å jobbe på for å komme i mål.
Grunnen til at det er så viktig for oss å få gravd i bekken og dammen er at det holder på å gro igjen.
Vi er helt avhengige av å sikre vannforsyningene våre for fremtiden.