8. november 2023

Årets paraspiller 2023

Det er ikke hverdagskost at spillere fra Oppegård golfklubb blir hedret på Golftinget, men i år ble Andreas Anisdahl Jonson kåret til årets paraspiller.
Vi er utrolig stolte over det Andreas har fått til og utviklingen han har hatt gjennom årets sesong.

Det hele startet høsten 2022 med at Andreas takket ja til deltakelse i Special Olympics World Games, som ble arrangert i Berlin i juni. Oppkjøringen startet høsten 2022, og han har trent styrke og kondisjon 4 dager i uken. Han har også trent jevnlig med Magnus.

Resultatene han har oppnådd er fantastiske:

• Gull i Berlin - Les mer
  • Sammenlagt vinner Para Norgescup klasse A
  • 1. plass i Norwegian Paragolf Open
  • Startet årets sesongen med 16,8 i hcp og avsluttet med sesongen med 9,7
  • Årets paraspiller

Som vinner av årets paraspiller mottar han 15.000 kroner fra Golfforbundet som kan brukes til videre satsing.

Vi gratulerer!