23. august 2023

Utfordrende vær

Dessverre har vi fortsatt store utfordringer med vann på banen som følge av de kraftige nedbørmengdene.
Selv om vi håpet på en rask bedring etter Hans, har været fortsatt å by på utfordringer.

Banen var allerede mettet med vann, og helgens regn førte til at hull 4, 9 og 18 igjen ble delvis dekket med vann.
Resten av banen er ekstremt våt, noe som gjorde det nødvendig å holde stengt på søndag og mandag.

Væremeldingen for kommende helgen er heller ikke lovende, men vi krysser fingrene og håper på det beste.

Hull 9 og 18

I juni tok vi kontakt med Skiforeningen da vi så at dammen på banen ikke har tilstrekkelig kapasitet.
En plan for en felles befaring etter ferieperioden ble avtalt, og vi møttes denne uken.
Dette er et problem som også påvirker Skiforeningen, og vi har en felles interesse av å finne en løsning.
Kapasitetsutfordringene gjør seg gjeldende både i perioder med intens nedbør og i tørre perioder.
Dammen har over flere år gradvis grodd igjen.

For å gjenopprette bekken og dammen til tidligere kapasitet, er vi nødt til å søke kommunen om tillatelse.
Det er en omfattende jobb som må gjøres både med tanke på antall arbeidstimer, men også kostnadsmessig.
Vi er optimistiske og håper at vi kan få på plass en løsning før neste sesong.
Dette vil være et viktig skritt mot å sikre gode spilleforhold og bærekraft for fremtiden.

Vi vil også fortsette å prioritere forbedring av dreneringen på banen, men vi har ingen ambisjoner om at banen skal være spillbar dagen etter uvær som får navn. (ref. Hans)

Vi setter stor pris på deres tålmodighet og forståelse i denne perioden med utfordrende værforhold.