12. juli 2022

Sikkerhet på golfbanen

Vi vet at ingen planlegger å slå dårlige golfslag, men når det gjelder sikkerhetsmargin på andres bekostning ber vi om at den økes.

I dag ble en arbeidsbil truffet av en golfball mens greenkeeperne jobbet på hull 16.
Det skal ikke skje. Det skal ikke være små marginer som avgjør om et golfslag ender med personskade.

Hvis det er mennesker i landingssonen, må man vente med å slå.
Det gjelder også fairway på motgående hull.
F.eks. Hull 4 og hull 6.
Det er du som golfer som er ansvarlig for at du ikke skader noen på golfbanen.

Hull 4 og 6, 14 og 15 samt hull 9 med Kongeveien til venstre er hull hvor man kan måtte vente litt med å slå.
Det er viktigere at sikkerheten ivaretas enn at man holder ryggen på flighten foran til enhver tid.

En liten påminnelse om hvordan vi gjør det når det er tordenvær.

Dere har selv ansvaret for å avgjøre hvorvidt det er forsvarlig å spille golf og vi bruker ikke horn.

Viktig å merke seg at spillet ikke vil bli avblåst med horn når det er herre-, dame- og seniordag
Dog ved klubbturneringer (f.eks. KM) vil administrasjonen sammen med turnerings leder avgjøre dette og da vil turneringen bli avblåst med horn signal.

En god regel å følge: Er du i tvil? Gå av.