26. august 2021

Rikets tilstand

Vi tenkte det var på sin plass med en liten oppdatering på rikets tilstand når vi nå er litt over halvveis i året 2021.

Det har vært en vanvittig start på året med fulle bookinger og stinn brakke med glade golfere. Dette har medført at vi ligger 18% over budsjett på inntektssiden per juli. Det er hovedkategoriene salg av golfutstyr, range og kurs/undervisning som drar opp. Og det er veldig gledelig da vi vet at med riktig utstyr og trening blir vi bedre golfere og finner mer glede i golfen og derav spiller mer golf. Som er en vinnerspiral. 🙂 Det som er ekstra gledelig er at det er fint mulig å finne seg spilletid innen for et par dager nå og det viser at de tiltakene som ble gjort forut for denne sesongen har effekt. Starten av sesongen er og har alltid vært utfordrende med starttider. Og vi tror at trenden i aug og sept vil sette føringer for sesongen 2022 som vi allerede har begynt å jobbe mot.

Når det kommer til utgiftssiden så ligger i 11% over budsjett. Her er hovedområdene i henhold til ombygginger i klubbhuset og selvfølgelig bane, samt utstyr til vedlikehold av denne som trekker opp. Så vi er godt i rute for nok et godt år på Oppegård. Og en stor takk til hele "familien" med medlemmer som smiler og koser dere her, og bidrar til en fabelaktig fin plass å jobbe. For det er en fantastisk gruppe medarbeidere som går langt utover sine oppgaver for å bidra til denne suksessen. Og på tross av tunge tider for en del år side har klart å få til suksess historien Oppegård golfklubb tross alt er.

Og i den sammenheng er det selvfølgelig trist å måtte si "good-bye" til Steven etter denne sesongen som går inn i historiebøkene som DEN beste når det kommer til baneforhold. Prosessen med å finne vedkommende som skal hoppe etter Wirkola er i gang. Søknadsfristen er for stillingen er i slutten av denne uken. Da starter arbeidet med å fylle den viktigste rollen for vår "familie". Prosessen vil bli lik den som var sist gang vi ansatte Steven. Vi er så heldige å ha en profesjonell rekrutterer som stiller på "dugnad" med sin tid og firma for finne riktig person for oss. Så det blir en stor glede å jobbe med Frode Pettersen fra Prime People. Samt at vi har i vår klubb har Pål Melby som er behjelpelig i prosessen. Det som taler i vår fordel er at vi har fått et rykte i golf-Norge for å være en stabil og god arbeidsgiver med god økonomi som legger tilrette for at de skal lykkes med jobben sin ute på banen.

Vi har per nå 85 stk på venteliste for medlemskap i klubben. Hvis vi skal legge hode på stubben og legge fram en kvalifisert gjetting her så vil vi si at disse vil få tilbud om medlemskap i løpet av vinteren. Vi vil holde dere oppdatert i vinter månedene om det vil være noe ledige plasser etter at ventelisten er unnagjort.

Til slutt håper vi å se mye av dere alle her hos oss med de gode smilene og golf-skrønene masse framover. 🙂