12. mai 2021

Baneåpning utsatt

Det finnes dessverre dårlig vær.

Det er med tungt hjerte vi er nødt til å utsette åpningen av banen.

Regnet som har kommet gjør det umulig å åpne banen i dag. Forhåpentligvis kan vi åpne i morgen, torsdag 13. mai 1200.

Håper alle våre medlemmer har forståelse for at vi har dårlig kontroll over været.

Her er forklaringen fra vår ekstremt dyktige greenkeeper for hvorfor vi må utsette åpningen:

"2 reasons, the ground to very dry so this heavy rainfall (30mm in 2 days) can not be absorbed by the soil, so it stays at the surface, also there is very poor grass coverage on fairways, rough and tee so there is not enough grass planet to soak up and use the water."

Nedbøren som har kommet og fremdeles faller ned, kombinert med fullbooket golfbane vil føre til skader som vi blir nødt til å sloss med store deler av sesongen.

En vurdering av hvorvidt vi kan åpne på torsdag vil bli tatt i kveld, torsdag 12. mai. 0900

Informasjon legges ut på hjemmesiden og på facebook.

Vi vil legge inn en blokkering hvis vi ender med å stenge, og man vil da få beskjed fra golfbox på mail hvis man har åpnet for det.