10. mai 2021

Retningslinjer våren 2021

Det er viktig å merke seg at vi ikke har noen mulighet til å se hvem som er vaksinert. Vi vil derfor praktisere like regler for alle. Helsemyndighetene har sagt at du skal forholde deg til reglene også om du er vaksinert.

Regler for golfspill på banen:

FØR SPILL

• Ikke besøk golfanlegget dersom du er i karantene eller har symptomer på smitte. Dette gjelder også generelle symptomer på forkjølelse.
  • Følg generelle råd og retningslinjer gitt av helsemyndighetene, og av den kommune hvor golfanlegget ligger.
  • Unngå samkjøring til banen.
  • Unngå å komme til golfanlegget for tidlig for å unngå ansamlinger av mennesker.
  • I trallerommet er det kun 1 person inne av gangen.
  • Ingen bruk av utleietraller. Bruk av golfbiler kun for de med legeerklæring. Og må være samme husstand for å kunne dele bil.
  • I kafé/prohop følges myndighetenes retningslinjer for serveringssteder.
  • Ingen kontanter, bruk helst kontaktløs betaling eller kort.
  • Vi oppfordrer til å bruke grusbanen for parkering.

2: UNDER SPILL

• Hold avstand til hverandre. Minimum 1 meter under hele runden anbefales.
  • Bruk bare dine egne pegger − ta ødelagte pegger med hjem.
  • Bruk og berør bare dine egne golfballer.
  • Golfhansker kan også infiseres ved berøring av andre gjenstander.
  • Ikke lån noe utstyr fra andre spillere − hverken køller, blyanter, avstandsmålere eller annet.
  • Flagget skal stå i hulle og ikke taes ut.
  • Det tilrettelegges for at ballen ikke går ned i hullet − slik at ballen kan fjernes uten kontakt med hullkant og -kopp.
  • Det legges ikke ut raker i bunkere og det er da ballplassering i bunkere.
  • «Gi» putter for å unngå kontakt med hull og hullkant.
  • Ingen ballvaskere på banen.
  • Merkestaker flyttes/berøres ikke, men behandles som «uflyttbar hindring» og gir fridrop.
  • Vannkraner på banen er stengt.
  • Ingen «high-fives» eller berøringer.

3: ETTER SPILL

• Ikke ta hverandre i hånden for å takke for spillet.
  • Ikke bytt eller signer scorekort.
  • Ingen rengjøring av sko ved bruk av høytrykkspistol, eller børster.
  • Ingen ansamling av mennesker.
  • Vær oppmerksom på å holde avstand til andre på offentlige områder som parkeringsplass etc.

Proshopen/ Kafe

Bruk munnbind.

Åpningstider:

Man-Fred: 0900-2000

Lør-søn: 0800-2000

Det vil ikke bli delt ut scorekort. Bruk apper til å registrere score. (husk at det med de reglene som er innført ikke er noen hcp tellende runder nå) Forslag på apper som kan brukes for moro skyld:

Golfbiler:

Kun 1 person pr bil, så sant man ikke har samme bostedsadresse. Dette gjelder selv om man har fått vaksinen.

Kun personer med legeerklæring vil ha muligheten til å leie bil. Bilen SKAL vaskes ned av bruker med medbrakt antibac før og etter. Vi vil ikke kreve legeerklæring fra 2021 i år da vi ikke vil belaste legene med denne typen henvendelser.

Gruppe treninger:

Hold minst 1 meter avstand

Klubbhuset (admin delen):

Admin delen av klubbhuset vil være stengt. Følg anvisning av inngang og utgang fra proshop/kafe.

Diverse info:

Det vil i starten av sesongen være utslag fra matte på hull 11 og 17 da vi ikke er ferdige med de nye utslagsstedene.

Det vil også være utslag på matte på de utslagsstedene hvor gressveksten ikke har kommet ordentlig i gang.

Toaletter kommer til å være åpent i klubbhuset.

Det vil ikke være mulig å vaske eller bruke luftpistol til å gjøre rene sko og vogner etter runden.

Range og treningsområder:

Treningsområdene er åpne fra fredag den 7. mai kl 1200. HUSK 1 METERS REGLEN på disse områdene.

Vi håper dere har forståelse for alle disse forhåndsreglene som er veldig mange og nødvendige. Så hjelper oss med å gjøre Oppegård golfklubb til en sikker plass for gode opplevelser.

Nå er det endelig tid for å komme og kose seg på Oppegård Golfklubb igjen.

HJERTELIG VELKOMMEN SKAL DU VÆRE og nyt vårtiden.

🙂

Administrasjonen og styre