30. april 2019

Velkommen til OPGK

"Velkommen til OPGK" er en sosial turnering (spilles 11/5 - påmelding er åpen til 8/5 kl 12:00), der vi ønsker å blande gamle golfere med nye og relativt ferske medlemmer av OPGK.

Hensikten er 2-delt:
1.å få de nye/nyere medlemmene kjent med Klubben og dens mer etablerte spillere.
2.skape en myk start for kommende turneringsdeltagelser, slik at våre nye medlemmer lettere tør å delta i Klubbens mange turneringer.

Spilleformen for denne turneringen er veldig inkluderende:

Turneringskomiteen setter sammen et blandet lag, bestående av totalt 4 spillere (damer og menn og med et gjennomsnittlig likt hcp pr lag.)
1.Lagkonkurransen Stableford: de 3 beste spillernes stablefordpoeng pr hull legges sammen og summeres etter alle spilte 18 hull. Laget med høyest poengscore vinner. Om man ikke er heldig på et hull, så gjøre det ingen ting, fordi de 3 andre kan spille godt. På neste hull er det kanskje du som bidrar til lagets poengsankingen. En av de erfarne på laget blir utpekt som lagets kaptein og er ansvarlig for å føre lagets eget scorekort.
2.Vi spiller samtidig individuelt stableford (hver spiller får poeng for oppnådd score pr hull, som føres på scorekortet). Man bytter kort med en av sine medspillere før runden starter, og fører både medspilleren og sin egen score i markør-feltet.

Vi vil også legge inn hull-konkurranser, som Longest Drive, Closest to Line & Closest to Pin.

Velkommen til OPGK